pregateste pagina pentru tiparire

































 
 Tu întrebi 

Întrebări despre euharistie
Conferința Episcopală din Pennsylvania, SUA

achizitionare: 10.05.2002

capitolul urmatorCuprins

1. Ce ne învață credința noastră despre Euharistie?

Credința noastră ne învață că ceea ce mărturisim în Euharistie, moartea și învierea lui Cristos, este și actualizat în acea acțiune prin puterea dragostei și bunătății lui Dumnezeu. Aceasta este esența credinței noastre în Sacramentul pe care-l numim Euharistie, jertfa sfântă a Liturghiei, prezența reală a lui Cristos.

2. Care sunt câteva modalități prin care este descrisă Euharistia?

Catehismul Bisericii Catolice începe articolul despre Euharistie cu o reflexie asupra numelor prin care este identificat Sacramentul. Aici citim că fiecare nume "evocă anumite aspecte" ale Sacramentului. Este numit "Euharistie, pentru că este aducere de mulțumire lui Dumnezeu" (1328). Câteodată este referit ca "frângerea Pâinii" pentru că Isus a folosit acest ritual, înainte de toate, la Cina cea de Taină (1329). Euharistia este de asemenea numită "memorialul pătimirii și învierii Domnului... Sfânta Jertfă", pentru că actualizează jertfa unică a lui Cristos Mântuitorul și include ofranda Bisericii (1330).

3. De ce este atât de importantă Euharistia pentru Biserică?

Euharistia se află în centrul vieții Bisericii. În celebrarea acestui mister al credinței, Cristos însuși este prezent în mijlocul poporului Său. Bogată în simbolism și mai bogată în realitate, Euharistia poartă în ea întreaga realitate a lui Cristos și mijlocește pentru noi opera Sa de mântuire. Pe scurt, când Biserica se adună pentru a-i aduce cult lui Dumnezeu și pentru a oferi sacrificiul euharistic, nu numai că Cristos este în mod real prezent sub chipul pâinii și al vinului, ci el de asemenea continuă opera de mântuire a oamenilor.

4. Ce este cu adevărat prezent în Euharistie?

În Euharistie, Isus a instituit Sacramentul în care chiar suferința, moartea și învierea prin care a trecut sunt actualizate în viețile noastre într-un fel care ne face capabili să ne împărtășim de binefacerile crucii. Vorbim despre moartea noastră pentru păcat și ridicarea la o nouă viață pentru că participăm la misterul morții și învierii lui Isus. Biserica folosește cuvântul "actualizează" (făcut din nou prezent) pentru a vorbi despre ceea ce se întâmplă la Liturghie. Termenul "Sfânta Jertfă" a Liturghiei este de asemenea exact, pentru că, sacramental, moartea și învierea lui Isus sunt actualizate. Sacrificiul lui Cristos și sacrificiul Euharistiei sunt un singur sacrificiu.

5. Când și de ce a fost instituită Euharistia?

Cu mare claritate, Constituția despre liturgie a Conciliului Vatican II ne învață: "La Cina cea de Taină, în noaptea în care a fost vândut, Mântuitorul nostru a instituit jertfa euharistică a Trupului și Sângelui Său pentru a perpetua de-a lungul veacurilor jertfa crucii până la a doua sa venire, și pentru a încredința astfel Miresei Sale preaiubite, Biserica, memorialul morții și al învierii Sale: sacrament al pietății, semn al unității, legătură a carității, ospăț pascal în care îl primim pe Cristos, sufletul este copleșit de har și ne este dată chezășia gloriei viitoare" (SC 47).
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire