www.profamilia.ro /recenzii.asp?filme=on&id=593

Regia:Rob Letterman, Conrad Vernon
Roluri principale:Reese Witherspoon, Rainn Wilson
Gen:Animatie
Durata:94
Producator:DreamWorks Animation
Premiera în România:10.04.2009

În "Monstri contra extraterestri", Seth Rogen da glas unui încântator de naive creaturi vâscoase cunoscuta ca B.O.B. (prescurtarea de la pretentioasa formula "benzoate-ostylezene-bicarbonate"), unul dintre cei patru monstri prietenosi care ajung sa se lupte cu personajul negativ al lui Rainn Wilson, Galaxhar, un extraterestru dintr-o civilizatie avansata. I se alatura lui B.O.B. în aceasta cruciada, primind misiunea de la însusi presedintele (voce comediantul politic Stephen Colbert), nebunul om de stiinta dr. Cockroach (personajul lui are cap de insecta, vocea apartinând lui Hugh Laurie); The Missing Link (voce Will Arnett), un fel de combinatie între peste si maimuta; si eroina Susan Murphy (voce Reese Witherspoon).

Dupa cum ne relateaza scenele de deschidere, odinioara obisnuita Susan devine un gigant de cinci etaje dupa ce este lovita de un meteorit în ziua nuntii ei. Legata si sedata de catre armata, ea se trezeste într-o unitate secreta în care sunt sechestrati monstri si se împrieteneste repede cu cei trei tovarasi ai ei de prizonierat. Centrul este condus de entuziastul Gen. W.R. Monger (voce Kiefer Sutherland). Când raul si egoistul Galaxhar, cu capul ca al lui Grinch unit cu tentacule ca de caracatita, ameninta sa ucida întreaga populatie a pamântului cu o armata de clone facute dupa imaginea sa, Susan si camarazii ei sunt eliberati din captivitate si primesc sarcina de a salva omenirea. Descoperindu-si propriul potential eroic, Susan este dezamagita de logodnicul ei egoist, Derek Dietl (voce Paul Rudd).

Co-regizorii Rob Letterman si Conrad Vernon au creat un generos omagiu 3D adus filmelor stiintifico-fantastice din anii 1950. Scenariul - scris de Letterman, Maya Forbes, Wally Wolodarsky, Jonathan Aibel si Glenn Berger dupa o poveste scrisa de Letterman si Vernon - subliniaza valoarea muncii în echipa si a prieteniei, precum si nou gasita încredere în sine a lui Susan. Alaturi de momente inspirate cum ar fi acela în care B.O.B. flirteaza cu un jeleu, exista putin umor mai "colorat", iar actiunea violenta, desi moderata, ar putea fi prea înfricosatoare pentru copiii mai mici.

Filmul contine actiune violenta moderata si umor cu o tenta usor sexuala si necizelata. Biroul pentru Film al Conferintei Episcopilor Catolici Americani clasifica filmul cu A-II - adica pentru adulti si adolescenti. Asociatia Americana pentru Filme îl clasifica cu AP-13 - adica se recomanda acordul parintilor, fiind interzis celor sub 13 ani.

Această pagină a fost listată de la adresa: http://www.profamilia.ro/recenzii.asp?filme=on&id=593