pregateste pagina pentru tiparire

































 

 Revista "Familia creștină" - supliment la 02/2004 

CALENDARUL FAMILIEI PENTRU POSTUL MARE
sau de 7 ori câte 7 zile pentru Dumnezeu și pentru copii
Familia creștină

Mesajul Papei pentru Postul Mare vazut de ...Cuprins

 

Mesajul papal pentru Postul Mare din acest an invită familiile să acorde o atenție specială copiilor. "Familia creștină" a selectat pentru... familii o serie de idei pe care părinții le pot pune în practică zi de zi, începând din ziua de 23 februarie, când greco-catolicii și ortodocșii au intrat în Postul Mare. Romano-catolicii, chiar dacă încep Postul abia miercuri, pot totuși urmări și ei propunerile de mai jos. Desigur, nu trebuie privit cu rigiditate acest calendar de activități: le puteți reorganiza după caz (de exemplu, dacă este vreme urâtă nu veți putea ieși afară) sau să înlocuiți unele propuneri cu altele care vi se par mai inspirate. Important și frumos ar fi să reușiți să faceți ceva special pentru copii în fiecare zi.

Deși Dvs, ca părinți, veți avea în mână calendarul și veți "dicta" activitățile pentru fiecare zi, nu uitați să fiți și elevi, nu doar profesori: urmăriți-vă copiii cu atenție, învățați de la ei. Nu uitați ce ne spune Isus: "că a unora ca aceștia este împărăția cerurilor" (Matei 19,14); "Adevărat zic vouă: De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în împărăția cerurilor" (Matei 18,3). Vă dorim un Post plin de haruri, pe care să îl petreceți cu familia și în familie!

 

Prima săptămână

1. (luni, 23 februarie) Astăzi se intră în Postul Mare. Vorbiți-le copiilor voștri despre această perioadă privind spre marea sărbătoare de la sfârșitul Postului: Învierea Domnului nostru Isus Cristos. Treziți eventual în copii amintirea Paștelui de anul trecut, bucuria sărbătorii de atunci, pentru a-i ajuta să înțeleagă că intră într-o perioadă de pregătire pentru această mare sărbătoare.

2. (marți, 24 februarie) Perioada Postului Mare înseamnă pentru creștini și renunțarea la ceva, în semn de asociere cu suferința lui Cristos. Discutați cu copiii Dvs și ajutați-i să aleagă la ce vor renunța fiecare în aceste 40 de zile: poate fi mersul la cofetărie, urmărirea unui anume serial de desene animate, jucatul cu o anumită jucărie preferată...

3. (miercuri, 25 februarie) În această zi, romano-catolicii celebrează Miercurea Cenușii, zi liturgică ce își ia numele din vechea tradiție a punerii cenușii pe cap ca semn de căință pentru păcate. Explicați-le copiilor că Postul Mare nu este o perioadă tristă, ci un timp în care reflectăm asupra valorii mântuirii câștigate pentru noi, pe Cruce, de Isus. Puteți merge cu copiii la o liturghie romano-catolică în această zi, chiar dacă nu sunteți catolici de rit latin.

4. (joi, 26 februarie) Explicați-le copiilor cuvântul MÂNTUIRE. Folosiți pentru aceasta un dicționar creștin (există unul publicat pe situl ProFamilia.ro), o carte de predici sau alte resurse. Desigur, pentru a explica termenul va trebui să le vorbiți copiilor și despre păcatele oamenilor, despre moartea lui Cristos pe Cruce... veți vedea că nu este chiar ușor.

5. (vineri, 25 februarie) Vorbiți-le copiilor despre coroana de spini cu care a fost încoronat Isus. Amintiți-le cum i-a durut dacă s-au înțepat vreodată cu un spin de trandafir, și rugați-i să își imagineze, prin comparație, durerea simțită de Isus de la zecii de spini, mari și dureroși, din coroana pusă pe capul lui în batjocură de soldații romani. Desenați pe o foaie de hârtie o coroană cu spini, coroana lui Isus, rugându-i să scoată acei spini din fruntea lui Isus prin desenarea a câte o floare pe fiecare spin, pentru fiecare faptă bună făcută în zilele care vor urma.

6. (sâmbătă, 28 februarie) Luați copiii la o plimbare prin parc, prin pădure, sau la marginea localității Dvs. Descoperiți împreună cum natura se pregătește și ea de Paști, prin reînvierea ei anuală: căutați ghiocei, muguri verzi, păsări călătoare care s-au întors. Desigur, dacă afară este iarnă grea, reprogramați acțiunea pe o sâmbătă caldă.

7. (duminică, 29 februarie) Prima săptămână din Postul Mare tocmai se încheie. Cum ar fi ca în această zi de duminică să nu vă plângeți de nimic?! Faceți toată familia un angajament solemn că astăzi nu vă veți plânge de nimic și nu veți căuta interesul personal: aceasta înseamnă de exemplu că cei mici nu se vor certa pentru jucării și nu se vor mai pârî pentru nimicuri.

 

A doua săptămână

8. (luni, 1 martie) Fie că afară este cald (și atunci poate ați fost să vedeți cum reînvie natura), fie că este zăpadă de un metru, aduceți primăvara în casa Dvs! Faceți rost de un carton cât mai mare, la nevoie de două sau patru cartoane pe care să le uniți într-o "pânză de pictură" care, de preferință, să fie înaltă cât copiii. Dați-le haine vechi pe ei - să nu se păteze -, vopsele, pensule și îndrumați-i (dar nu prea mult!), cum și ce să picteze: multă iarbă verde, flori, copaci, păsări... și tot ce mai vor ei. Apoi desigur păstrați "opera" lor măcar până la Paști.

9. (marți, 2 martie) Continuați să aduceți primăvara în căminul Dvs. Cumpărați flori, și încercați să decorați fiecare cameră cu semne ale primăverii. Nu trebuie să fie flori scumpe, puteți folosi chiar și ghioceii.

10. (miercuri, 3 martie) Ajutați-i pe copii să înțeleagă de ce lui Isus i se mai spune și "Mielul lui Dumnezeu" (consultați Ieșirea 12,21-24; Ioan 1,29; 1Corinteni 5,7-8). Apoi, împreună cu copiii, confecționați un miel. Pentru aceasta decupați o formă de miel din carton. Lipiți pe ea "blană" făcută din vată, după care folosiți-vă imaginația pentru a-i adăuga mielului ochii, nările, urechile, copitele.

11. (joi, 4 martie) Citiți împreună cu copiii capitolul 12 din cartea Ieșirea, sau sintetizați-l pentru cei mici. Explicați-le copiilor sensul Paștilor în Vechiul Testament și cum Isus a celebrat aceste Paști în săptămâna dinaintea morții Sale.

12. (vineri, 5 martie) Învățați-i pe copii un cântec potrivit Postului Mare, pe care îl cunoașteți. Repetați-l apoi de exemplu în fiecare seară, în cadrul rugăciunii dinainte de culcare.

13. (sâmbătă, 6 martie) Ieșiți afară pentu a căuta pământ bun pe care să îl puneți într-un vas (sau puteți pune un "covor" de vată umedă). Apoi plantați în acel vas semințe de grâu: copiii Dvs vor putea să urmărească în perioada Postului cum crește grâul, iar apoi vasele cu grâul încolțit pot fi duse la biserica parohială pentru a fi puse alături de mormântul lui Isus. Așa cum bobul de grâu a trebuit să "moară" ca să dea rod, și Isus a murit, pentru a ne câștiga mântuirea.

14. (duminică, 7 martie) Un alt experiment pentru o altă duminică: să iubiți aproapele prin slujirea celorlaltor membri ai familiei. Invitați-i pe toți ai casei să își însușească acest spirit de "competiție", căci câte moduri de a-l sluji pe celălalt nu există! A face patul pentru celălalt, a-l lăsa să se servească la masă înaintea ta, a-l ajuta să se îmbrace, a-i aduce un pahar cu apă când are nevoie, și multe altele, toate făcute cu un zâmbet larg, venit din inimă.

 

A treia săptămână

15. (luni, 8 martie) Definiți pentru copii ce înseamnă ÎNVIEREA DIN MORȚI. Pentru aceasta răsfoiți cu ei Evangheliile pentru a vedea învierile care sunt relatate aici (Matei 9,18-19.23-26; Luca 7,11-17; Ioan 11,1-45). Explicați-le apoi cum va avea loc învierea noastră.

16. (marți, 9 martie) Alegeți și o renunțare în familie, pe lângă cea personală. De exemplu, luați sâmbătă micul dejun mai târziu, pentru ca să săriți prânzul. Banii economisiți astfel donați-i unei asociații caritabile a Bisericii, sau fondului pentru nevoiași al parohiei.

17. (miercuri, 10 martie) În această zi, dedicați timp jocului cu copiii. Fiind în Post, ați putea căuta în primul rând jocuri religioase (de exemplu puzzle-urile religioase publicate pe ProFamilia, sau altele recomandate pe sit), căci vă pot oferi numeroase ocazii minunate de cateheză. Dacă nu, orice joc: important este să dedicați astăzi câteva ore copiilor Dvs, comunicând prin limbajul atât de drag lor, al jocurilor; fiecare dintre acestea poate fi o ocazie de a învăța valori.

18. (joi, 11 martie) Ocupați-vă astăzi de educația liturgică a copiilor Dvs: explicați-le părțile componente ale Sfintei Liturghii, ce face și de ce face preotul. Amintiți-le că jertfa de pe Cruce se repetă zi de zi, la fiecare Sfântă Liturghie, sub forma jertfei euharistice. Dacă vă este la îndemână, mergeți la o Liturghie unde nu participă foarte mulți, pentru a putea sta cu copiii chiar în față, să urmărească cele explicate de Dvs.

19. (vineri, 12 martie) Prezentați-le copiilor rugăciunea Calea Crucii. Explicați-le stațiunile și faceți rugăciunea împreună. Puteți eventual să folosiți de pe situl ProFamilia textul "Căii Sfintei Cruci pentru familii", sau al "Căii Sfintei Cruci pentru copii". Propuneți apoi de comun acord o zi când să mergeți la biserica parohială pentru a participa cu comunitatea la această minunată rugăciune.

20. (sâmbătă, 13 martie) Paștile și primăvara ne vorbesc despre viața cea nouă. Orientați-vă în jurul Dvs și mergeți la părinți la țară, la prietenii care cresc animale, sau la grădina zoologică pentru a le arăta copiilor animale mici: purceluși, iepurași, miei, pui de găină.

21. (duminică, 14 martie) Astăzi propuneți-vă să nu porniți deloc televizorul. "Postiți" de televizor atât Dvs, cât și copiii. Desigur, cu orele câștigate trebuie să faceți ceva! Și cum este duminică, Ziua Domnului, căutați să oferiți timpul Domnului, prin mai multe rugăciuni, discuții pe teme religioase, sau chiar jocuri religioase cu participarea întregii familii.

 

A patra săptămână

22. (luni, 15 martie) Vorbiți cu copiii Dvs despre POCĂINȚĂ, despre părerea de rău pentru greșeli. Vorbiți-le despre marea iubire a lui Dumnezeu, despre iertarea fără limite a Sa. Folosiți-vă eventual de parabola fiului risipitor (Luca 15,11-32): îi puteți pune pe cei mici să "interpreteze" parabola ca într-o scenetă de teatru al cărei regizor sunteți chiar Dvs! Dacă copiii sunt mai mari, vorbiți-le neapărat și despre spovadă și îndemnați-i să își păstreze sufletul curat prin acest sacrament.

23. (marți, 16 martie) Învățați astăzi în familie lecția ajutorului: citiți și meditați împreună cu copiii pasajul care ni-l prezintă pe Simon din Cirene luând și ducând pe umeri crucea lui Cristos (Matei 27,32). Explorați împreună cu copiii cât mai multe aspecte din viața de familie în care vă puteți ajuta unii pe alții, în "crucile" de zi cu zi.

24. (miercuri, 17 martie) Povestiți cu copiii Dvs despre modul în care vă veți saluta după Duminica Învierii: "Cristos a Înviat! Adevărat a Înviat!" Explicați-le că nu trebuie să se jeneze să salute așa și pe stradă cunoscuții: este o formă de mărturisire a credinței noastre creștine! Explicați-le copiilor că la 40 de zile de la Înviere a avut loc Înălțarea la cer a Domnului, astfel că după această perioadă, în unele zone, se practică un salut similar: "Cristos s-a Înălțat! Adevărat s-a Înălțat!"

25. (joi, 18 martie) Postul Mare este o perioadă dedicată în mod special rugăciunii. Dedicați ziua de astăzi învățării de către copii a unor noi rugăciuni, desigur corespunzătoare vârstei lor. Iar între repetiții, explicați-le care este rostul rugăciunii, că aceasta este un dialog cu Dumnezeu, în care ne exprimăm atât dorințele, cererile, cât și mulțumirea pentru cele primite de Sus.

26. (vineri, 19 martie) Știți cât de bogați sunteți? Căutați un moment din zi când puteți să vă reuniți cu toții (de exemplu după masa de seară) și să vorbiți despre bogățiile Dvs. Încercați să treceți în evidență ce înseamnă pentru fiecare membru, dar și pentru familie ca întreg, această bogăție: cele materiale, sănătatea, faptul că vă aveți unul pe altul, ș.a.m.d. Mulțumiți-i apoi Domnului pentru tot ceea ce v-a dat.

27. (sâmbătă, 20 martie) Gândiți-vă unde prin plimbările Dvs ați văzut bolovani mari (într-o pădure, pe marginea unei ape, în curtea unui prieten): mergeți cu copiii acolo și puneți-i să îi miște. Relatați-le copiilor episodul Învierii lui Isus, povestindu-le despre piatra uriașă ce sigila mormântul, pe care doar mai mulți soldați o puteau mișca, despre înger și despre femeile ce au găsit duminică mormântul gol. Ajunși acasă, intrați într-o cameră și închideți ușa, și spuneți-le copiilor să încerce să iasă din cameră prin pereți. Pornind de la aceasta, aprofundați misterul Învierii Domnului.

28. (duminică, 21 martie) Testați și dezvoltați talentul actoricesc al copiilor Dvs, dar chiar și al Dvs, al părinților! Părinții pot regiza și realiza costumele pentru mici scenete inspirate din Biblie (de exemplu intrarea triumfală a lui Isus în Ierusalim sau întoarcerea fiului risipitor). Nu trebuie ca cei mici să învețe replicile pe de rost. Va fi mai frumos și mai distractiv dacă le veți spune doar firul "scenariului", și le veți lăsa spațiu de improvizare.

 

A cincea săptămână

29. (luni, 22 martie) Explicați-le copiilor de ce este nevoie de ISPĂȘIREA păcatelor. Explicați cum prin spovadă păcatele sunt iertate, dar rămâne un "preț" de plătit. Dați-le un exemplu: dacă ei sparg un geam, chiar dacă vor fi iertați, geamul rămâne tot spart și trebuie plătit un preț pentru repararea răului făcut.

30. (marți, 23 martie) În primele secole, perioada dinaintea Paștilor era dedicată pregătirii pentru Botez a celor convertiți la creștinism. Este o ocazie să le povestiți copiilor despre Botez, chiar despre propriul lor Botez, ca dată a nașterii lor întru Cristos. Vorbiți-le despre angajamentele Botezului și despre efectele acestuia, precum și despre rolul nașilor.

31. (miercuri, 24 martie) Mergeți la librăriile sau anticariatele din localitatea Dvs și căutați cărți pentru copii pe teme religioase. Ajunși acasă, citiți-le copiilor din ele, dacă este cazul, sau îndemnați-i la lectură. Căutați ca în perioada până la Paști cărțile religioase pentru copii să le fie cât mai la îndemână, și stați alături de ei pentru a le explica personajele, întâmplările, semnificațiile lor.

32. (joi, 25 martie) Astăzi Biserica sărbătorește momentul conceperii lui Isus Cristos în sânul Mariei. Pornind de la această sărbătoare, povestiți-le copiilor despre momentele cele mai importante din viața lui Isus Cristos: de la concepere, naștere, copilărie, trecând apoi la misiunea Sa publică, alegând câteva minuni, și până la moartea pe Cruce, Învierea și Înălțarea Sa. Evidențiați prezența Mariei în viața lui Isus.

33. (vineri, 26 martie) Rugați-vă cu copiii Rozariul de durere, iar înainte de fiecare mister povestiți sau citiți pasajele biblice corespunzătoare acestuia. În loc să recitați Dvs tot Rozariul sau câte o persoană o decadă, recitați prin rotație fiecare câte o "Bucură-te Marie". Folosiți eventual o carte care include imagini pentru fiecare mister și dăruiți-i fiecărui copil câte un rozariu, învățându-l cum să îl folosească și să îl prețuiască.

34. (sâmbătă, 27 martie) Meditați împreună cu copiii la gestul Veronicăi, cea care l-a ajutat pe Isus pe drumul Calvarului și i-a șters fața. Apoi treceți la fapte! Găsiți o persoană - bolnavă, sau în vârstă - care are nevoie de ajutorul Dvs (de exemplu bunica, bunicul, o mătușă sau un unchi) și mergeți cu copiii să o ajutați: cu siguranță îi va prinde bine o mână de ajutor pentru curățenia de Paști. Explicați-le copiilor că, datorită binelui făcut, chipul lui Isus va rămâne imprimat în sufletul lor, ca pe marama Veronicăi.

35. (duminică, 28 martie) Duminica trecută ați jucat teatru. Duminica aceasta veți juca pantomimă cu personaje din Biblie (Moise, Petru, Adam și Eva) sau pasaje din Biblie (convertirea Sf. Pavel, Cina cea de Taină, Iona înghițit de balenă)! Veți putea astfel să vă evaluați de fapt pe Dvs, văzând cât de ușor se vor descurca copiii la pantomimă, fie ghicind, fie alegând elementele care definesc cel mai bine personajul sau pasajul biblic dat.

 

A șasea săptămână

36. (luni, 29 martie) Vorbiți-le copiilor despre semnul crucii și despre invocarea Sfintei Treimi care se rostește în acel moment. Amintiți-le să își facă semnul crucii când trec pe lângă o biserică sau o troiță, mărturisind astfel că sunt creștini. Puteți cumpăra cruciulițe de metal sau lemn pe care să îl rugați pe preot să le sfințească: dacă copiii sunt mari le puteți da să le poarte, dacă sunt mici, să le țină lângă pat, de exemplu.

37. (marți, 30 martie) Pornind de la lectura din Matei 26,1-16.47-56, vorbiți cu copiii Dvs despre trădare. Puneți-i pe copii să își amintească momente în care au fost trădați de prietenii lor cei mai buni. De la aceste experiențe personale mutați discuția asupra trădării lui Isus de către Iuda.

38. (miercuri, 31 martie) Cât de triști suntem când pierdem ceva? Mai ales când este vorba despre un obiect valoros! Discutați despre aceasta cu copiii, pentru a conduce apoi discuția spre pierderea lui Isus prin păcat. Cât de rău ne pare când îl pierdem pe Isus?

39. (joi, 1 aprilie) Citiți cu copiii pasajul din Isaia 53,2-8. În funcție de vârsta copiilor Dvs., povestiți cum a avut loc crucificarea, despre tâlharul de-a dreapta, despre împărțirea hainelor, despre sutașul care s-a convertit. Folosiți-vă de imagini ale răstignirii din cărți sau de pe iconițe.

40. (vineri, 2 aprilie) Adunați-vă astăzi în camera mare și așezați-vă la povești: împărtășiți-vă experiențele proprii (părinți și copii) despre încredere. Vorbiți despre momente în care v-a fost dificil să aveți încredere în prieteni sau chiar în Dumnezeu. Întăriți încrederea reciprocă în sânul familiei, și dați mărturie despre cum trebuie să avem încredere în Dumnezeu Tatăl, care ne iubește pe toți cu iubire paternă.

41. (sâmbătă, 3 aprilie) Ținând cont că mâine este Duminica Floriilor, astăzi ați putea ieși cu copiii în natură, să căutați ramuri de salcie sau mâțișori pe care să le duceți a doua zi la biserică pentru a fi sfințite. Acum veți avea ocazia să le amintiți copiilor despre intrarea glorioasă a lui Isus în Ierusalim. Puteți chiar recrea scena: pe rând fiecare copil poate să ia locul lui Isus și ceilalți să arunce flori în calea lui. Rămâne să vă puneți imaginația la lucru pentru a găsi ceva original în locul măgărușului care l-a purtat pe Isus.

42. (duminică, 4 aprilie) Isus a intrat în Ierusalim. Intrați și Dvs cu copiii, printr-un pelerinaj al minții. Căutați cărți despre Ierusalim, sau, și mai bine, despre Țara Sfântă, și mergeți în "pelerinaj". Prin lectură și poze "vizitați" cele mai importante locuri pe unde a trecut Isus. Țineți lângă Dvs și Biblia deschisă pentru a citi despre evenimentele evocate de respectivele locuri.

 

A șaptea săptămână, cea Mare

43. (luni, 5 aprilie) Am intrat în Săptămâna Mare. Explicați-le copiilor care sunt evenimentele mari din următoarele șapte zile, iar pentru aceasta puteți folosi o versiune de Biblie dedicată copiilor (precum cea publicată on-line pe situl ProFamilia, la rubrica Sfânta Scriptură). Consultați orarul bisericii parohiale pentru a vă programa participarea cu copiii la ceremoniile speciale din această săptămână.

44. (marți, 6 aprilie) Învățați-i pe copii următoarea poezie, sau alta despre Patima lui Cristos, și reflectați împreună asupra versurilor ei:

Isuse blând

Isuse blând, în fața Ta,
smerit mi-aplec inima mea.
Tu sui acum un greu calvar
și vei răbda un chin amar.

Vei suferi, Isus iubit,
lăsat de-ai Tăi și părăsit.
Cununi de spini vei suferi,
și vei tăcea când Te-or lovi.

Te vor lovi, Te vor scuipa,
Tu vei iubi și vei tăcea.
Pe Cruce-apoi Te-or răstigni,
Tu vei ierta și-i vei iubi.
 

Vei suferi și vei ierta,
păcatul meu plătind așa,
păcatul meu și-al lumii-ntregi
prin moartea Ta să ni-l dezlegi.

În locul nostru vei răbda
să poți pe toți a ne scăpa...
... Isuse bun, Îți mulțumesc,
o, cum să-Ți spun că te iubesc!

Pe veci, iubit Mântuitor,
doresc să-Ți fiu ascultător.
Și să-mi ajuți, Te voi ruga,
să fac mereu doar voia Ta

45. (miercuri, 7 aprilie) Este timpul să vă aprovizionați cu lumânări pentru noaptea de Paști, și de aici ocazia de a vorbi cu copiii despre lumânări. Cine nu știe bucuria pe care o manifestă copiii când sunt lăsați să aprindă o lumânare la biserică! Vorbiți-le însă și despre simbolismul lumânării și rugați-i să spună când și unde au văzut folosindu-se lumânări (pe altar la Liturghie, în mână la miri, la cimitir în Ziua Morților, la intrarea în biserici...). Veți avea astfel ocazia să treceți în revistă diferite ceremonii sau momente din viața Bisericii.

46. (joi, 8 aprilie) Discutați cu copiii Dvs despre scena cu Isus în grădina Ghetsimani (Matei 26,36-46). Încercați împreună să înțelegeți ce a simțit Isus în acele momente. Apoi citiți rugăciunea rostită de El în această grădină (Ioan 17,20-26).

47. (vineri, 9 aprilie) Este Vinerea Mare, ziua morții lui Isus Cristos. După puterile copiilor Dvs, alegeți o formă mai severă de renunțare, de post. Ați putea de exemplu să le cereți copiilor să fie astăzi mai tăcuți decât de obicei. Orice ați alege, aveți grijă însă să nu fie o zi frustrantă pentru ei: explicați-le și ajutați-i să accepte renunțarea aleasă.

48. (sâmbătă, 10 aprilie) Pregătirile pentru marea sărbătoare de mâine sunt aproape de final. Implicați-i pe copii în activitățile casnice, și cu siguranță că cel mai mult le va face plăcere să vă ajute la vopsitul ouălor. Ați putea apela la abțibildurile cu imagini pascale, dar mai bine lăsați-i pe cei mici cu degetele și cu tempera să decoreze ouăle după imaginație, eventual cu simboluri religioase ori chiar pascale sugerate de Dvs. Și nu uitați, la noapte, dacă copiii sunt destul de mari, mergeți la Slujba de Înviere (dacă sunteți de rit bizantin) sau la Vigilia Pascală (dacă sunteți de rit latin)!

49. (duminică, 11 aprilie) A primi cu adevărat Paștile nu înseamnă a primi pâinea și vinul sfințite, ci pe Isus Cristos sub forma Sfintei Euharistii. De aceea, este necesară și pregătirea interioară, cu spovada și rugăciunea, care să ne pregătească sufletul pentru Înviere. Dacă ați trăit această perioadă cum se cuvine, atunci Cristos "Cu adevărat a Înviat!" și în sufletul Dvs și al familiei Dvs. Nu uitați, cel puțin în Săptămâna Luminată sau Albă, să cântați de fiecare dată înainte de a începe o masă "Cristos a Înviat!"
 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire