pregateste pagina pentru tiparire

































 
 SFÂNTA SCRIPTURĂ 

Noul Testament
achizitionare: 20.02.2008; sursa: Editura Sapientia

Scrisoarea Sfântului Apostol Iacob


Capitole: 1 2 3 4 5


Destinatarii scrisorii

11 Iacob, slujitorul lui Dumnezeu și al Domnului Isus Cristos, către cele douăsprezece triburi care trăiesc în diaspora: Salutare!

Răbdare, credință și înțelepciune
    2 Să considerați ca o mare bucurie, frații mei, când treceți prin diferite încercări, 3 știind că încercarea credinței voastre produce răbdarea, 4 iar răbdarea trebuie să ducă la desăvârșirea faptei ca să fiți desăvârșiți și integri, fără să vă lipsească ceva. 5 Dacă îi lipsește cuiva dintre voi înțelepciunea, să o ceară de la Dumnezeu, care dă tuturor din belșug, și fără mustrare, și i se va da, 6 dar să o ceară cu credință, fără ezitare, fiindcă cel care stă la îndoială se aseamănă cu valul mării purtat de vânt și aruncat de ici-colo. 7 Un astfel de om să nu-și închipuie că va primi ceva de la Domnul, 8 pentru că este un om cu suflet împărțita, nestatornic în toate căile sale.
    9 Fratele care este umilit să se mândrească de înălțarea lui, 10 iar cel bogat de umilirea lui pentru că va trece ca floarea ierbii. 11 Căci soarele s-a ridicat cu arșița lui și a uscat iarba, iar floarea ei a căzut, înfățișarea ei frumoasă a pierit. Tot așa și cel bogat se va sfârși în lucrările sale.
    12 Fericit omul care îndură ispita pentru că, după ce va fi încercat, va primi coroana vieții pe care a promis-o Domnulb celor care îl iubesc. 13 Nimeni să nu spună când este ispitit: "De la Dumnezeu sunt ispitit" pentru că Dumnezeu nu poate fi ispitit la rău și nici nu ispitește pe nimeni. 14 Fiecare este ispitit de propria lui poftă care îl atrage și-l seduce; 15 apoi pofta, o dată încolțită, dă naștere păcatului, iar păcatul, o dată săvârșit, provoacă moartea.
    16 Nu vă înșelați, frații mei iubiți! 17 Orice dar bun și orice dar desăvârșit este de sus, coboară de la Tatăl luminilor în care nu este nici schimbare, nici umbră de transformare. 18 El a voit să ne dea naștere printr-un cuvânt de adevărc, ca să fim începutul creaturilor sale.

Primirea și împlinirea cuvântului
    19 Să știți, frații mei iubiți: fiecare om să fie prompt la ascultare, încet la vorbire și lent la mânie, 20 pentru că mânia omului nu împlinește dreptatea lui Dumnezeu. 21 De aceea, lăsați la o parte orice murdărie și toată răutatea, primiți cu umilință cuvântul care a fost sădit în voi și care poate mântui sufletele voastre.
    22 Căutați să împliniți cuvântul, nu numai să-l ascultați, înșelându-vă pe voi înșivă, 23 pentru că, dacă cineva ascultă cuvântul și nu-l împlinește, se aseamănă cu omul care își privește propria fațăd în oglindă: 24 s-a privit pe sine, a plecat și a uitat îndată cum era. 25 Dacă cineva privește cu atențiee la legea desăvârșită a libertății și rămâne în ea, nu o ascultă ca apoi să o uite, ci ca să o pună în practică. Astfel, acesta va fi fericit în lucrarea sa.
    26 Dacă cineva crede că este religios, dar nu-și stăpânește limba, din contra își înșală inima, religiozitatea lui este zadarnică. 27 Religiozitatea curată și fără pată înaintea lui Dumnezeu și a Tatălui este aceasta: a-i vizita pe orfani și pe văduve în necazurile lor și a se păstra nepătațif de lumeg.

Note de subsol


a Lit.: cu suflet dublu. Expresia se referă la creștinul în conflict cu el însuși, incapabil de o alegere definitivă. În acest context, "criza" spirituală nu poate fi o stare normală și permanentă a celui care, prin credință, a ales să-l slujească pe Dumnezeu.
b În multe manuscrise lipsește: Domnul.
c Cuvânt de adevăr este o expresie folosită în tradiția misionară și catehetică a Bisericii pentru a indica evanghelia, vestea cea bună.
d Lit.: fața din naștere.
e Lit.: se apleacă.
f Un manuscris foarte vechi (papirusul 74) prezintă următoarea variantă: Să-i păzească pe ei (pe orfani și pe văduve) nepătați. Varianta aceasta este o mărturie a înțelegerii textului în perspectivă etico-socială: practicarea religiozității impune protejarea și asistența activă a celor nenorociți.
g Termenul grec kosmos, la sfântul Iacob, are semnificație etică negativă: lumea este înțeleasă ca spațiul în care domnește logica puterii și a aroganței în toate modurile lor de manifestare și ca atare este opusă lui Dumnezeu.

 

 

 

© 2003-2007 - ProFamilia.ro - sit recomandat de Conferinta Episcopilor Catolici din Romania
situl include materiale cu diverse drepturi de autor: va rugam să le respectati
navigarea pe acest sit presupune acordul cu conditiile de folosire